środa, 20 listopada 2013

Pompki - moje wyzwanie!

Muszę przyznać, że jako dziewczynka byłam leniem. Choć lubiłam długie wędrówki po górach - co z resztą uwielbiam do dziś - nigdy nie przepadałam za sportem. Zmieniło się to diametralnie w liceum, kiedy zaczęłam grać w siatkówkę, ćwiczyć aerobic. Potrzeba ruchu została mi do dziś. Może ze względu na tzw. "siedzącą pracę", która wymaga długich godzin przy biurku z komputerem, popołudniami odzywa się we mnie nieopisana potrzeba wysiłku fizycznego, który też jest odreagowaniem psychicznych stresów z całego dnia.

Przed ciążą dość intensywnie ćwiczyłam z trenerem personalnym. Dość to chyba nawet zbyt słabe słowo, bo po treningu często wracałam do domu i padałam na łóżko. Mimo to samopoczucie nazajutrz było boskie. W ciąży ćwiczyłam - oczywiście z mniejszą intensywnością - do końca 4 miesiąca ciąży, w tym czasie wdrapałam się też w Tatrach na Dolinę Pięciu Stawów. Mam nadzieję, że dzięki temu już w życiu płodowym zaszczepiłam mojemu synowi miłość do gór. Potem ze względu na komplikacje lekarz powiedział, że już wystarczy.

Fot.: Living Fitness UK



Intensywne ćwiczenia to klucz do sukcesu. Jeśli chcesz schudnąć, uzyskać płaski brzuch, czy stawiasz sobie jakikolwiek inny cel, musisz ćwiczyć intensywnie. Przy niskiej intensywności ćwiczeń, bardzo trudno o efekty w krótkim czasie.

Od kiedy urodził się mój synek, ćwiczę sama w domu. Szkoda mi poświęcać 1,5 godziny na fitness club, kiedy mogę spędzić czas z synkiem - szczególnie teraz, gdy jest tak mały, a każdy dzień przynosi nowe umiejętności. Dawkę ćwiczeń narzucam sobie, kiedy on zasypia. To właśnie lubię w ćwiczeniach - przesuwanie granicy własnych możliwości. Bo kiedy myślisz, że już nie możesz, nagle okazuje się, że jednak się da.

Właśnie dziś postanowiłam podjąć kolejne wyzwanie - w 30 dni dojść do rezultatu 20 pompek.


Dlaczego akurat pompki?  Bo to jedno z najlepszych ćwiczeń, angażujących całe ciało i wbrew pierwszemu wrażeniu, jest doskonałym ćwiczeniem na brzuch. Wykonanie pompki nie jest trudne. Wystarczy położyć się na brzuchu z dłońmi położonymi po bokach. Następnie utrzymujemy w jednej linii pośladki, ramiona i kolana i powoli podnosimy swoje ciało, a następnie schodzimy do dołu. Cykl powtarzamy.

Istnieją oczywiście różne rodzaje pompek. Możemy po nie sięgać w zależności od intensywności treningu oraz posiadanej siły i wytrzymałości. Jednym ze sposobów jest dodanie obciążenia. Przy szerokim rozstawieniu ramion pracują biceps i ramiona. Przy ustawieniu rąk bliżej ciała, pod klatką piersiową, pracuje triceps. Dla zaawansowanych w ćwiczeniach są pompki z klaskaniem. Można także robić pompki z ciałem nachylonym do przodu, co wymaga dodatkowej pracy mięśni.

Podsumowując - korzyści z wykonywania pompek:
- ćwiczenia angażują całe ciało
- pomagają uzyskać płaski brzuch przez angażowanie mięśni brzucha
- zwiększają siłę i wytrzmałość
- nic nie kosztują - nie musimy inwestować w drogi sprzęt, aby ćwiczyć
- intensywne ćwiczenia pozwalają schudnąć
- ćwiczenia można wykonywać w dowolnym miejscu i czasie

Ćwiczymy?