wtorek, 6 stycznia 2015

Ścigani - polski rock nie umarł

Wychowałam się na starym, dobrym polskim rocku. Chętnie słucham wszystkiego co nowe i ciekawe, niedawno nawet polubiłam się z jazzem, do którego chyba trzeba dorosnąć, ale wciąż powracam do swoich korzeni. Słuchając tego, co proponuje nam się w rozgłośniach radiowych, można odnieść wrażenie, że dobrego polskiego rocka już nie ma. A jednak...



Zespół "Ścigani" odkryłam przypadkiem dzięki mojemu przyjacielowi, który wiele lat temu zabrał mnie na ich koncert. Od tamtego czasu nie przegapię już żadnej okazji i pędzę na koncert, gdy tylko pojawiają się u mnie w mieście. A na całe szczęście pojawiają się od czasu do czasu. Dla mnie to zespół, który nie popłynął z duchem komercji i wciąż gra dobrą rockowo-bluesową muzykę. A zakusy pewnie były, bo kilka lat temu brali udział w programie "Hit Generator" w TVP2, gdzie dwukrotnie zdobyli statuetkę "Super Hit". Może słyszeliście już ten kawałek...


Uwielbiam "Ściganych" nie tylko za muzykę, ale też za teksty, bo każda z piosenek jest "o czymś" i coś ze sobą niesie. Od czasu, gdy byłam na ich pierwszym koncercie, zmienił się skład grupy, ale muzyka jest tak samo dobra, a wokalista jest coraz lepszy i dojrzalszy. No dobra, nie powstrzymam się dzisiaj od podzielenia się z Wami muzyką, to może jeszcze jedna piękna ballada...



Na ostatnim koncercie czekała mnie jednak niespodzianka... oprócz swoich nieśmiertelnych przebojów oraz nowych kawałków, zespół zagrał kilka utworów grupy... Dżem. Okazuje się, że nie przypadkiem. Maciej Lipina, wokalista zespołu, wciela się bowiem w postać Ryśka Riedla w spektaklu "Skazany na bluesa" w Teatrze Śląskim. Robi to doskonale, więc jeśli nie macie daleko do Katowic lub jesteście gotowi pojechać i zobaczyć, naprawdę Wam polecam.


Zespół ma na swoim koncie trzy płyty. Ostatnia "Spiritus Movens" ukazała się w 2011 roku.


Wcześniej, w 2005 roku ukazała się debiutancka płyta wydana własnym sumptem "Nigdy więcej bluesa", a dwa lata później "Bez hamulców" - to właśnie na niej są dwa hity, które wrzuciłam Wam powyżej. Na niej też znajdziecie utwór "Chce się żyć", który doczekał się teledysku:


Zespół ma już sporo nowego materiału, niewykluczone, że niebawem pojawi się więc kolejna płyta. Jeśli odbieracie Antyradio, być może słyszeliście już nowy utwór "Tak tu jest". No dobra, nie będę wrzucać kolejnego linka, bo jeśli brzmienia przypadły Wam do gustu, pewnie odsłuchacie sami wszystko, co znajdziecie. A jeśli następnym razem usłyszycie, że u Was w mieście grają "Ścigani" nie przegapcie tego i idźcie na koncert - naprawdę warto!

Znacie? Lubicie? Spodobało się?