wtorek, 25 marca 2014

Dziewczyny lubią brąz...

Muszę przyznać, że z brązem polubiłam się całkiem niedawno. Wcześniej kojarzył mi się z kolorem dla starszych ludzi. Do dziś o ból głowy przyprawiają mnie brązowe męskie garnitury, choćby były nie wiem jak dobrze skrojone. No powiedzmy sobie szczerze, mało komu jest w nich dobrze. Brąz oswoiłam jednak dla siebie i odkryłam, że można go łączyć również z pozoru nieoczywistymi kolorami. Dziś chciałabym Was trochę zainspirować...

W przeciwieństwie do innych tzw. bezpiecznych kolorów, brąz pasuje do każdego typu urody i doskonale komponuje się z innymi kolorami. Tutaj połączyłam go z granatem - to jedno z moim ulubionych połączeń, choć na początku nie mieściło mi się ono w wyobraźni. Okazuje się jednak, że świetnie ze sobą współgrają i mogą wyglądać niezwykle elegancko. Takich kolorów świetnie wyglądających z brązem jest więcej: choćby turkusowy, brudny róż, czarny, szarości, beżowy, fioletowy, błękitny, czerwony, biały, srebrny, złoty czy miedź.
Brąz z szarością to bardzo stonowana kompozycja, bo oba kolory są spokojne, kojarzą się z naturą i surowymi materiami, jak kamienie, piasek czy tektura. To doskonałe połączenie jeśli chcemy czuć się dobrze, nie pozostając w centrum zainteresowania. Bo można też na zasadzie kontrastu...

Czekoladowy brąz i żółty to kontrastowe połączenie, więc od razu zyskujemy dość rzucający się w oczy strój. Ja dodałam tutaj tak modny tej wiosny błękit, by nieco wyciszyć stylizację. Tym sposobem udało mi się połączyć brąz z modnymi w tym roku pastelami.

Jeśli lubicie takie eksperymenty kolorystyczne, spróbujcie też połączyć brąz z brudnym różem - jest niezwykle elegancki i świetnie sprawdza się w zestawieniach biznesowych. Jeśli wolicie wyglądać klasycznie, sprawdzi się nieśmiertelne połączenie brązu z beżem lub totalnie stonowane połączenie brązu i czerni.

A wy nosicie brązowe ubrania? Z jakimi kolorami je zestawiacie? A może właśnie odkryłyście dla siebie ten kolor?