sobota, 31 maja 2014

DIY - pojemnik na różności

Zaczęło się do tego, że wymyśliłam sobie słój na pędzel do mojej biało-czarnej łazienki. Dotychczas trzymałam je w etui i było mi nieporęcznie za każdym razem wyciągać je przed użyciem i chować po, bo szykując się do pracy z małym dzieckiem pod nogami liczy się każda minuta. Długo szukałam i znaleźć nie mogłam, postanowiłam zrobić sama. I oto zostałam bohaterem w swoim domu.



Do przygotowania potrzebujemy niewiele: dowolny słoik, pistolet do klejenia na ciepło i spray w wybrany kolorze - ja wybrałam matowy biały.


Po oczyszczeniu szklanej powierzchni nakładamy na nią gorący klej formując napis czy rysunek, który chcemy uzyskać. Na moim słoiku umieściłam napis "love", przygotowałam jeszcze słoik z imieniem dla mojej siostry i wazon, który ozdobiłam klejowymi łezkami.


Gdy klej zastygnie i wyschnie, powierzchnię szkła pokrywamy farbą w sprayu. Ja wybrałam białą matową farbę dekoracyjną, którą bez problemu można zakupić w OBI. Warto naczynia ustawić przed spryskaniem np. w kartonie, aby ochronić powierzchnię dokoła przed rozpryskiwaniem się farby. Przy spryskiwaniu trzeba uważać, żeby nie przedobrzyć z farbą. Lepiej spryskać szkło cienką warstwą i po 24 h w razie potrzeby poprawić, niż nałożyć jej zbyt wiele - mogą wtedy powstać nieładne zacieki.

Po 24 h farba wysycha i utwardza się, a jej zapach znika i mamy swoje pojemniki na różności.