wtorek, 27 maja 2014

Pizza - chlebek czosnkowy

W naszym domu kochamy czosnek w każdej postaci. Dlatego dziś mam dla Was moją wariację na temat pizzy - z serkiem ricotta i sporą ilością czosnku. To świetna przekąska, ale też doskonałe danie jako dodatek do grillowanego mięsa. A przy okazji spora porcja zdrowia, bo czosnek jest przecież naturalnym antybiotykiem.



Składniki:
Na ciasto:
200 dag mąki pełnoziarnistej
200 dag mąki pszennej
1 opakowanie suchych drożdży
1 i 1/4 szklanki ciepłej wody
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru

Nadzienie:
2 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżeczki mielonego czosnku
250 g serka ricotta
2 łyżki parmezanu
czarny pieprz

Sos:
1/4 szklanki oliwy
zmiażdżone ząbki czosnku
1/4 łyżki posiekanej natki pietruszki
szczypta soli


Przepis na zdrowe ciasto do pizzy podawałam Wam już tutaj, więc jak ktoś nie wie, jak je wykonać odsyłam do źródła. W przypadku chlebka czosnkowego nie kładziemy jednak na pizzę sosu pomidorowego, a smarujemy ciasto oliwą z dodatkiem mielonego czosnku - ja daję 2 łyżki oliwy i 2 łyżeczki czosnku. Ciasto pieczemy tak długo, aż zacznie się delikatnie rumienić.

Wówczas wyciągamy je z piekarnika, układamy na wierzchu plasterki ricotty i posypujemy parmezanem. I wkładamy do piekarnika na kilka minut, aż parmezan się nie roztopi.

Gotowy chlebek posypujemy świeżo mielonym pieprzem i polewamy sosem.


Smacznego!