sobota, 12 lipca 2014

Pizza śródziemnomorska - zdrowo i dietetycznie

Nazwałam to danie pizzą, bo przygotowane jest na spodzie do pizzy, ale tak naprawdę z pizzą jaką znamy nie ma wiele wspólnego. Po pierwsze dlatego, że jest niezwykle zdrowe, po drugie - to bardziej taki rodzaj placka z warzywami. Dla wegetarian fajna alternatywa, dla mięsożerców coś zdrowego, godnego uwagi. I idealne wręcz danie dla osób na diecie - a uwierzcie mi, po rzuceniu palenia nie jest lekko wchodzić na wagę.



Składniki:
100 g grilowanej marynowanej papryki
30 g sera feta
1 łyżka czerwonego octu winnego
1 kubek marynowanych patisonów lub marynowanych szparagów
1/2 kubka świeżego szpinaku baby
garść czarnych oliwek
2 łyżeczki oliwy z oliwek
czarny pieprz

Nie podaję przepisu na ciasto, bo robiłam to we wcześniejszych przepisach na pizzę. Przygotowujemy więc ciasto, rozgrzewamy piekarnik, ciasto smarujemy oliwą z oliwek i zapiekamy.
Odsączone papryki rozdrabniamy blenderem razem z serem feta i octem winnym - powstanie paprykowa pasta. Odsączamy również patisony i kroimy na plastry - idealne są tutaj również marynowane szparagi, ale akurat wzięłam co miałam w domu pod ręką.
Gdy ciasto delikatnie nam się zapiecze, wyciągamy z piekarnika, rozsmarowujemy na nim pastę paprykową, posypujemy liśćmi szpinaku, układamy plasterki patisona i rozrzucamy oliwki. Zapiekamy, aż brzegi pizzy i jej spód się zarumienią.
Skrapiamy pizzę oliwą i posypujemy czarnym pieprzem.


Smacznego!