poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Idealna szafa - klasyczna i ponadczasowa

Jak wiecie, od dłuższego czasu próbuję opanować swoją szafę. Przez lata nagromadziłam tam całkiem pokaźne sterty ciuchów, z których większość dawno nie widziała światła dziennego. Porządkując szafę i próbując dopasować do siebie poszczególne elementy, coraz częściej łapię się na tym, że czegoś w mojej szafie brakuje. Przesondowałam więc grupę kobiet i stworzyłam listę klasyki, która w każdej kobiecej szafie powinna się znaleźć. W moim życiu szykuje się pewna zmiana zawodowa (na razie jeszcze nie mogę się pochwalić, bo to tajemnica), więc taki klasyczny zastrzyk w mojej garderobie się przyda.



Oto co wypracowałam, jeśli chodzi o jej zawartość:

Buty:
  • baleriny
  • mokasyny
  • buty sportowe
  • sandały
  • czarne szpilki
  • wysokie buty
Tak mi jakoś wyszło, że na zdjęciach mojej propozycji niemal wszystkie buty są czarne, ale to nie jest oczywiście konieczność. Ważne jednak, aby były w na tyle stonowanych i uniwersalnych kolorach, żeby dało się je dopasować do różnych kombinacji garderoby.

Dodatki:
  • jedwabna apaszka
  • szal
  • czarne bikini
  • koronkowa bielizna
  • klasyczne okulary słoneczne
  • słomkowy kapelusz
  • szeroki skórzany pasek
  • wąski kolorowy pasek
  • parasol
  • nieprzezroczyste rajstopy
  • codzienna torba typu tote
  • wieczorowa kopertówka
  • skórzana torebka


Biżuteria
  • diamentowe kolczyki zatyczki
  • perłowe kolczyki zatyczki
  • sznur pereł
  • duży pierścionek
  • zegarek
Bluzki:
  • kaszmirowy sweter z dekoltem V
  • kaszmirowy cardigan
  • klasyczny T-shirt
  • T-shirt z długim rękawem
  • pasiasta bluzka z łódkowym dekoltem
  • koszula
  • tunika
  • jedwabna bluzka
  • koszulka polo
  • cardigan z długimi połami
  • bluzka na ramiączkach
  • jedwabna bieliźniana bluzeczka na ramiączkach

 Spodnie:
  • dżinsy
  • czarne cygaretki
  • spodnie militarne khaki
  • pasiaste spodnie od piżamy

Sukienki i spódnice:
  • mała czarna 
  • sukienka na co dzień
  • szmizjerka
  • spódniczka o linii A
  • wełniana spódniczka ołówkowa
  •  bawełniana minispódniczka

Garderoba wierzchnia:
  • trencz
  • wełniany płaszcz
  • kurtka jeansowa
  • granatowa wełniana marynarka
Proponowałyście tutaj jeszcze czarną ramoneskę, ale kurtka z pazurem nie pasowała mi do klasycznej garderoby, którą w ten sposób skomponowałam.

Jak Wam się podoba ta lista? Dorzuciłybyście coś jeszcze? A może z czegoś byście zrezygnowały?