czwartek, 11 grudnia 2014

Ellos - szwedzka jakość na próbę

O odzieży ze Szwecji mówi się, że jest solidna, dobrej jakości i długowieczna. Do tego większość firm odzieżowych ze Skandynawii stawia na jakość i komfort. Postanowiłam to sprawdzić, bo przy porządkowaniu mojej szafy założyłam sobie, że jej zawartość ma być ponadczasowa i dobrej jakości. Zaczęłam od firmy Ellos, która przedstawiana jest jako szwedzki nr 1.



Odzieży firmy Ellos nie można kupić w Polsce ot tak, bo sklep internetowy tej firmy wysyła odzież wyłącznie na Skandynawię. Szczęśliwi, którzy mają taką możliwość. Ale po przekopaniu internetu znalazłam tę markę w butiku Klubu Zakupowego Stilago i postanowiłam się przekonać na własnej skórze, czy rzeczywiście skandynawska odzież jest tak wyjątkowa.

Te zakupy to jednocześnie moja pierwsza przygoda z Klubem Zakupowym, których w Polsce mamy już kilka. Chyba zarejestrowałam się tam na swoją zgubę, bo na ich stronach internetowych dostępnych jest sporo znanych marek, nie zawsze dostępnych w naszym kraju regularnie, a w wielu przypadkach ceny aż zapraszają do zakupów. Ale w tym roku to już moje ostatnie zakupy odzieżowe - obiecuję Wam tutaj solennie!

O ile wiele marek jest w ofercie Stilago podczas czasowych promocji, Ellos jest tutaj dostępny na stałe. Jeśli lubicie skandynawski look, to z pewnością będziecie miały tutaj z czego wybierać. Ellos to marka, która ma sporą tradycję, bo powstała w 1947 roku, a ich ubrania są proste, eleganckie i nowoczesne, a do tego bardzo funkcjonalne. Ellos to numer jeden w rankingu szwedzkich marek. W swojej ofercie ma odzież damską, męską i dziecięcą, także w dużych w rozmiarach.


Ja do pierwszych zakupów podeszłam jednak ostrożnie i zamówiłam prostą, czarną bawełnianą sukienkę, którą mam zamiar wykorzystać na co dzień, bo jej "zwyczajność" daje duże pole do popisu z dodatkami. Myślałam, że zanim przygotuję ten wpis, będę się  mogła Wam pochwalić zakupem i ocenić jakość, ale na to jeszcze będzie trzeba poczekać, bo... tutaj kłaniają się zasady zakupów w Stilago.

Otóż czas dostawy w ramach Klubu Zakupowego (przynajmniej tego konkretnego) wynosi 4 tygodnie. Robimy więc zakupy, płacimy lub wybieramy płatność przy odbiorze - polecam to pierwsze, bo przy płatności przelewem firma daje dodatkowe 5% rabatu na zakupy - dostajemy potwierdzenie mailem i czekamy. Nazajutrz zadzwoniła do mnie jeszcze pani ze Stilago, aby potwierdzić transakcje i upewnić się, że zamówiłam właściwy towar i przypomniała, że czas dostawy to ok. 4 tygodni. Rzeczywiście w ferworze zakupów w pierwszej chwili nie zauważyłam tej informacji, ale wyłapałam ją już w mailu potwierdzającym zakupy. Dla roztargnionych taki telefon może jednak okazać się pomocny.

Teraz czekam na moje zakupy i jak tylko dotrą, napiszę, jak oceniam zakup, opakowanie itp. Póki co, musicie poczekać ze mną.


A Wy robiłyście kiedyś zakupy w tego typu Klubach Zakupowych? A może znacie inne skandynawskie marki warte uwagi?